پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227494
دستور هسته اي رئيس جمهور ايران به نفع آمريکا است!
تاریخ انتشار : 1395/10/18 09:22:07
نمایش : 1119
معاون پيشين مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در يادداشتي اقدامات ايران بعد از تمديد «قانون تحريم‌هاي ايران» در کنگره آمريکا را فرصتي براي بهبود مفاد «برجام» به نفع آمريکا دانسته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون پيشين مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي دستور رئيس‌جمهور ايران براي ساخت پيشران هسته‌اي را فرصت خوبي براي اصلاح مفاد توافق هسته‌اي به نفع آمريکا دانسته است.

«اولي هاينونن»، در اين يادداشت براي «بنياد دفاع از دموکراسي»، به دستور حسن روحاني، رئيس‌جمهور ايران براي ساخت پيشرانه‎هاي دريايي هسته‎اي پس از تمديد قانون ياد شده اشاره کرده و خاطرنشان کرده که اين اقدام نقض برجام محسوب نمي‌شود. 

«هاينونن» علي‌رغم اين ادعا کرده که اقدام ايران نقض روح برجام به شمار مي‌رود چرا که نيازمند غني‌سازي اورانيوم در سطحي بالاتر از محدوده‌هاي مجاز در برجام خواهد بود. او بر همين اساس نوشته است: «آمريکا و شريکانش بايستي با رفع معايبي که مي‌تواند مورد سوءاستفاده ايران قرار بگيرد به اقدام ايران پاسخ بدهند.»

اين مقام اسبق آژانس با اشاره به اظهارات علي‌اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در کنفرانس خبري مشترک با يوکيا آمانو ادعا کرده که تهران ممکن است در آينده توافق هسته‌اي را نقض کند. 

هاينونن مي‌نويسد: «او (صالحي) در يک کنفرانس خبري اخير با مدير کل آژانس اذعان کرد که در حال حاضر سوخت مورد استفاده در تمامي سامانه‌هاي پيشرانه هسته‌اي دريايي بسته به نوع سوخت و اهداف مورد استفاده تا سطح بين 5 تا 90 درصد غني‌سازي مي‌شود.»

معاون پيشين مدير کل آژانس خاطرنشان کرده که حتي غني‌سازي تا حد 5 درصد هم نقض برجام محسوب مي‌شود. 

وي بر همين اساس به وزارت خارجه آمريکا پيشنهاد کرده که از اين فرصت براي رفع برخي از معايب برجام استفاده کند.


منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html